miercuri, 25 februarie 2009

Luxul de a fi român

Nu reușesc să îmi explic prețurile exagerate la bilete, mă refer în special la cele pentru teatru, concerte și într-o mai mică măsură, cinematograf. În schimb, unii afirmă că lumea nu mai merge la spectacole sau că preferă să pirateze filme, în loc să le vadă la cinematograf. Păi mă întreb de ce?... Un bilet la o piesă de teatru la T.N.B. costa în jur de 40 lei, acum doi sau trei ani (de atunci n-am mai avut curaj să întreb), iar la concerte - și nu mă refer aici la trupele românești - de obicei de la 100 lei în sus.
La unele concerte m-aş fi dus numai pentru spectacol, mai ales că au venit trupe extrem de bune în ultima vreme. Şi poate îţi poţi permite să mergi la unul, dar dacă nu ai job la Banca Naţională, trebuie să alegi bine trupa/artistul, fiindcă s-ar putea să nu îţi mai permiţi să dai încă un milion jumate prea curând.
Ei bine, cam aşa mi se întâmplă mie; atunci când doresc să merg la un concert, de cele mai multe ori nu am cu cine, din cauza... să zicem a unei mici incompatibilități de gusturi cu prietenii/colegii mei, mai ales că nu mulţi îşi permit să meargă doar "pentru spectacol". Şi culmea e că totuşi, sălile şi stadioanele nu duc lipsă de public, iar biletele, oricât ar fi ele de scumpe, se epuizează repede. Probabil că şi ei tocmai pe asta mizează. Desigur, pentru un artist (sau mai exact, pentru managerul lui), să ceară 30-40 euro pe bilet reprezintă un preţ normal. Nouă ni se pare mult, pentru că nu avem salariile statelor dezvoltate. În schimb, serviciile costă la fel sau, în multe cazuri, chiar mai mult. Asta este, vrei să vezi live nume sonore, plăteşti!
Mi-am zis însă că de acum n-o să mai ratez niciun concert la care îmi doresc cu adevărat să merg, chiar dacă asta ar însemna să mă duc singură, deşi nu ştiu cât o să mă ţin de promisiune. Să stai de unu' singur acolo, doesn't really sound like fun.

Că tot veni vorba, nu vrea nimeni să meargă la Nazareth, pe 26 aprilie, la Arenele Romane din București? Ma îndoiesc că a auzit prea multă lume de ei, deşi fac parte dintre trupele "vechi", iar probabil cea mai cunoscută melodie a lor este Love Hurts.

Calitatea sunetului nu e prea bună, îmi cer scuze pentru asta, dar am preferat să vă arăt o variantă live:


Also check: Hair of the Dog, Dream On, Broken Down Angel, Piece Of My Heart

Așadar, Google/Youtube it for more details, if interested!

3 comentarii:

Anonim spunea...

mie mi se pare aiurea sa merg la un concert al unei trupe de care nu am mare habar. Cand am fost atunci la manson de exemplu, stiam destul de putin albumul lui cel nou si nici 50 la suta din toti ceilalti nu se asteptau sa cante melodiile de pe el. Ei venisera mai mult pentru melodiile grele gen Beautiful People, Rock is Dead, Sweet Dreams etc. Cele cunoscute, dar omu venise sa isi promoveze ultimul album fireste ca isi canta melodiile proaspat scoase. La fel si Sting, imi place in general ce canta el dar ultimul album e naspa rau din punctul meu de vedere si tocmai de-aia nici nu m-am dus la concert.
Oricum, bafta! Sper sa iti gasesti cu cine mergi, eu de nazareth n-am auzit. Apropo si biletul la TNB nu e asa scump, a fost o colega de-a mea saptamanile trecute si mi-a spus ca a dat pe bilet 25 de lei. Bineinteles nu la locurile de fitze...

Te pup, pa-pa.

Anonim spunea...

...da interesant ce spui si foarte dureros si frustrant pentru buzunarele noastre de studenti....
....si nu cred ca sistemul se va schimba prea curand:(.

Andreea.R spunea...

@Lexis: eu m-as fi dus la multe concerte, chiar daca nu stiam sa fredonez toate melodiile. Mie imi place ideea de a vedea atristul/trupa in carne si oase, ca asa, melodiile le pot asculta si pe mp4 :D
Cat despre teatru, nu stiu, e foarte bine daca s-au mai ieftinit.

@Monica: Din pacate, nici eu nu intrevad vreo schimbare prea curand...