duminică, 22 februarie 2009

The Oscars 2009 - The Nominees

În seara aceasta se decernează premiile Oscar şi abia aştept să văd dacă mi se vor îndeplini previziunile. Dat fiind faptul că am avut o vacanţă foarte, chiar extrem de "interesantă", aş putea spune, pentru a nu zice că n-am făcut nimic util în timpul ei, m-am apucat să văd toate filmele nominalizate la Oscar în 2009. Şi am reuşit, parţial. Oricum, le-am văzut pe cele mai importante. Mulţi zic că Oscarurile nu mai sunt ce au fost odată and so on and so forth, iar dacă nu aş fi văzut filmele nominalizate anul acesta, poate că aş fi fost de acord. Însă majoritatea mi s-au părut foarte bine gândite, frumos realizate, cu distribuţii minunate. Sigur, sunt şi unele care nu prea aveau ce să caute acolo (Tropic Thunder, par example) şi altele care au fost ignorate (cum au putut să nu includă The Dark Knight la "Best Movie"?), însă, per total, eu zic că le-au nimerit destul de bine.

Best Movie:
The Reader - favoritul meu, poate îi fac un review zilele astea
Slumdog Millionare - cel mai probabil va câştiga, mi-a plăcut şi acesta, my second favourite I'd say
Milk - good but not enough to win
The Curious Case of Benjamin Button - cea mai mare dezamăgire, din punctul meu de vedere. După câtă vâlvă se crease în jurul lui, şi cu 13 nominalizări, mă aşteptam la vreo capodoperă (see, never expect too much), dar nu a fost să fie. Lung şi plictisitor, cam aşa l-aş caracteriza pe scurt.
Frost/Nixon - nu l-am văzut pentru că nu m-a atras subiectul. În cazul în care câştigă (deşi e puţin probabil), o să trag de mine să îl văd.

Best Actor:
Mickey Rourke ("The Wrestler") - I wholeheartedly hope he wins, rolul acesta i-a adus o revenire binemeritată.
Frank Langella ("Frost/Nixon") - după câte premii a luat până acum, cred că are cele mai multe şanse, deşi s-ar putea (şi sper) să mă înşel.
Sean Penn ("Milk") - în alt context poate că ar fi câştigat (deşi nici acum nu ar fi exclus), totuşi a trebuit să joace rolul unui homosexual... cu tot ceea ce implică asta. Dar ce nu face omul pentru artă, nu?
Brad Pitt ("The Curious Case of Benjamin Button") - not bad, filmul în sine nu mi-a plăcut, dar Brad i-a mai salvat puţin onoarea
Richard Jenkins ("The Visitor") - ok, but again, not good enough to win

Best Actress:
Kate Winslet ("The Reader") - no comment, just thumbs up
Angelina Jolie ("Changeling") - surprinzător, mi s-a părut că şi-a interpretat chiar bine rolul
Meryl Streep ("Doubt") - again, surprinzător, dar nu mi-a plăcut deloc interpretarea ei seacă; a făcut personajul să pară golit de orice conţinut, deşi nu era aşa
Anne Hathaway ("Rachel Getting Married") - sincer, nu am văzut filmul, dar Anne Hathaway, în general, nu mi se pare o actriţă prea strălucită. Dar cum nu am văzut filmul, nu pot să mă pronunţ categoric.
Melissa Leo ("Frozen River") - I wasn't that impressed, that's all I can say.

Best Supporting Actor:
Heath Ledger (”The Dark Knight”) - cred şi sper că va câştiga. I-a cam luat faţa lui Batman, adevărul este că îşi merită premiul şi în niciun caz nu cred că va fi unul din categoria "he's-dead-let's-give-him-all-the-honors-now", cum susţin mulţi. Şi dacă ar fi trăit, tot ar fi câştigat, eu una aşa cred.
Robert Downey Jr. (”Tropic Thunder”) - Doar pentru că s-a vopsit pe faţă ca joace rolul unui negru? Hmm.
Josh Brolin (”Milk”) - slabe şanse
Michael Shannon (”Revolutionary Road”) - slabe şanse
Philip Seymour Hoffman (”Doubt”) - nu prea cred, deşi poate în alt context ar fi avut mai multe şanse cu rolul ăsta

Best Supporting Actress:
Penelope Cruz (”Vicky Cristina Barcelona”) - având în vedere că a câştigat deja foarte multe premii, cel mai probabil îl va lua şi pe acesta
Marisa Tomei (”The Wrestler”) - este favorita mea la această categorie but the odds are against her.
Taraji P. Henson (”The Curious Case of Benjamin Button”) - cred că este singura categorie la care acest film ar merita să câştige.
Amy Adams (”Doubt”) - în opinia mea, a fost mai bună decât Penelope Cruz, dar nu îi dau prea multe şanse de câştig
Viola Davis (”Doubt”) - nu prea ştiu ce caută aici, a avut un rol foarte scurt, cam greu să te convingă în 10 minute

Best Director:
Danny Boyle (”Slumdog Millionaire”) - probabil câştigător
Stephen Daldry (”The Reader”) - my personal favourite
Ron Howard (”Frost/Nixon”)
David Fincher (”The Curious Case of Benjamin Button”)
Gus Van Sant (”Milk”)

Best Original Screenplay:
Milk
Wall-E
Frozen River
In Bruges
Happy Go-Lucky

Nu pot să fac un pronostic aici, eu însă sper să câştige Wall-E.

Best Adapted Screenplay:
Slumdog Millionaire - câştigător probabil
The Reader - my personal favourite
Frost/Nixon
Doubt
The Curious Case of Benjamin Button

Best Visual Effects:
The Dark Knight - finally! Şi bineînţeles, sper să câştige, ceea ce probabil că se va şi întâmpla.
The Curious Case of Benjamin Button
Iron Man

Best Animated Feature:
Wall-E - probabil câştigător
Kung Fu Panda - foarte frumos, dacă nu ar fi concurat alături de Wall-E, i-aş fi dat mai multe şanse
Bolt - m-am ţinut mult timp să îl văd, dar din păcate n-am apucat

Cam acestea ar fi principalele categorii. Oricum, până mâine vom şti sigur, dar am ţinut neapărat să îmi expun predicţiile, poate îmi descopăr vreun talent de clarvăzătoare, never say never!

Niciun comentariu: